Sunday, May 22, 2011

~ Laksam oh laksam... ~

Laksam ni berasal dari terengganu...menu popoular pantai timur, dijadikan menu sarapan pagi ataupun boleh dimakan bila-bila suka..bercerita pasal laksam ni, dak azam adalah seorang peminat laksam tegar..kalau balik kampung, dia mesti nak makan 3 bungkus untuk sarapan pagi..siap beli untuk bawak balik melaka lagi.kalau boleh, tengah hari, malam pun nak makan laksam...camtu ler penangan laksam, dak azam dah macam kena pukau dek laksam...aaihh..kalau kat melaka ni dah jenuh mencari laksam,biasa kalau nak beli ada jual kat pasar malam je tapi setakat ni belum jumpa lagi laksam yang sedap...kalau sesapa tau kat mana ada jual laksam sedap kat area melaka ni bolah la bagitau ye...setakat ni dah banyak jugak kiteorang try tapi semuanya mengecewakan...siap ade yang betul-betul tak boleh terima dek tekak,dalam erti kata lain memang tak sedap..terpaksa la buang,kan dah rugi.kadang-kadang pelik jugak dengan orang yang berniaga ni,diaorang tak rasa dulu ke masa masak tu,camne boleh nak jual yang tak sedap langsung..aduii..macam-macam hal..


Post a Comment